Analiza e CNN: Lufta në Ukrainë dhe ‘tregtia’ e naftës, si po pasurohet Kremlini në nivele të ‘frikshme’

analiza e cnn lufta ne ukraine dhe tregtia e naftes si po pasurohet kremlini ne nivele te frikshme
analiza e cnn lufta ne ukraine dhe tregtia e naftes si po pasurohet kremlini ne nivele te frikshme

Rusia po hyn në vitin e tretë të luftës në Ukrainë me një vlerë të paprecedentë parash në arkat e qeverisë, e përforcuar nga shitja rekord prej 37 miliardë dollarësh e naftës së papërpunuar në Indi vitin e kaluar.

Sipas një analize të re, arrihet në përfundimin se një pjesë e naftës së papërpunuar u rafinua nga India dhe më pas eksportohen në Shtetet e Bashkuara si produkte nafte me vlerë më shumë se 1 miliard dollarë.

Ky fluks pagesash, në dobi të Moskës, vjen nga India duke rritur blerjet e saj të naftës së papërpunuar ruse me mbi 13 herë sasinë e saj të paraluftës, sipas analizës nga Qendra për Kërkime për Energjinë dhe Ajrin e Pastër (CREA), e ndarë ekskluzivisht me CNN.

Kjo do të thotë se partneri strategjik i SHBA-së, Nju Delhi, ndërhyn për të zëvendësuar blerjet e naftës së papërpunuar nga blerësit perëndimorë, të reduktuara nga sanksionet për pushtimin rus të Ukrainës, thuhet në analizë.

Ndërsa shitjet e naftës së papërpunuar ruse në Indi nuk i nënshtrohen sanksioneve dhe janë plotësisht legjitime, një ekzaminim i rrugëve të transportit nga ekspertët sugjeron se ky vëllim i madh dërgesash mund të përfshijë të ashtuquajturën “flotë hije” të cisternave të papërpunuara , të krijuar posaçërisht nga Moska për të provuar maskoni me kë dhe si po tregton dhe maksimizoni fitimet e Kremlinit.

CNN dëshmoi atë që është një pjesë e mundshme e asaj tregtie komplekse në portin grek të Gythio në fillim të këtij muaji. Dy cisterna nafte – njëra masive, tjetra më e vogël – u vendosën pranë njëri-tjetrit për një transferim nga anije në anije, që përfshin kalimin e naftës së papërpunuar midis anijeve, ndonjëherë me qëllimin për të maskuar origjinën dhe destinacionin e saj përfundimtar.

Dy cisternat kanë histori shumëngjyrëshe. Të dyja u nisën nga Rusia javë më parë. Njëra është në pronësi të një kompanie me bazë indiane e akuzuar për përfshirje në shkeljet e sanksioneve dhe tjetra ka qenë në pronësi më parë nga një individ subjekt i sanksioneve të veçanta të SHBA-së, sipas firmës së monitorimit të anijeve Pole Star Global.

“Transfertat (nganjëherë) bëhen ligjërisht, por ato përdoren gjithashtu si një taktikë e paligjshme për t’iu shmangur sanksioneve,” tha David Tannenbaum në Pole Star Global.

“Ju po i shtoni shtresa të shumta lojës së guaskës së anijeve ndërsa ata përpiqen të ngatërrojnë autoritetet se nga vjen ky vaj dhe kush e blen atë në fund të ditës.”

Dhjetëra transferta të ngjashme ndodhin çdo javë në Gjirin Lakonian të Greqisë, një pikë e përshtatshme rrugësh për në kanalin e Suezit dhe tregjet aziatike, thonë analistët.

Më herët në shkurt, Thesari i SHBA-së përshkroi një paketë të re sanksionesh kundër anijeve dhe kompanive të dyshuara se ndihmonin në lëvizjen e naftës së papërpunuar ruse në kundërshtim me sanksionet e SHBA-së, në një përpjekje për të penguar funksionimin e flotës së fshehtë ruse.

Shtetet e Bashkuara kryesuan një koalicion vendesh në fund të 2022-shit që ranë dakord për një “kapak çmimi”, duke marrë përsipër të mos blinin naftë ruse mbi 60 dollarë për fuçi. Ato kombe gjithashtu ndaluan kompanitë e tyre të transportit detar dhe firmat e sigurimeve – lojtarët kryesorë në transportin global – të lehtësojnë tregtinë e naftës së papërpunuar ruse mbi atë çmim.

“Sa më të gjata të jenë zinxhirët e furnizimit, aq më e vështirë të jetë shkëputja e transfertave nga anije në anije, aq më e vështirë do të ishte… për të përcaktuar koston reale të një fuçie ruse.”

Një pjesë e tregtisë së naftës midis Rusisë dhe Indisë është e hapur dhe e drejtpërdrejtë.

Windward, një kompani detare e inteligjencës artificiale, analizoi lëvizjet globale të transportit detar për CNN dhe zbuloi 588 udhëtime të drejtpërdrejta nga cisternat e naftës nga Rusia në Indi vitin e kaluar.

Por një pjesë e trafikut midis dy vendeve është më komplekse, siç dëshmoi CNN në brigjet greke. Pole Star Global ekzaminoi të njëjtën rrugë dhe gjeti mbi 200 udhëtime vitin e kaluar nga anije nga Rusia që kryen një transferim në Gjirin Lakonian në një anije tjetër, e cila vazhdoi në Indi.

Tannenbaum në Pole Star Global tha se firma “dyshonte” se motivi kryesor për këto transferime ishte shmangia e sanksioneve pasi “pothuajse të gjitha këto anije” kishin një lidhje me SHBA-në ose Bashkimin Evropian dhe do t’i nënshtroheshin kufirit të çmimit. “Ky gji është i mbyllur. Është jashtë rrugës. Dhe kështu ata mund ta bëjnë këtë aktivitet në mënyrë pseudo-anonime.”

Ami Daniel, CEO i Windward, bëri një vlerësim të ngjashëm: “Kjo është pjesë e një përpjekjeje metodike, sistematike ruse për ta bërë gjithçka shumë më të komplikuar.”

Ai e përshkroi nxitjen për Rusinë dhe tregtarët e naftës për t’i anashkaluar sanksionet si “gjigante”, duke thënë: “Ju duhej vërtet të kishit një arsye për të transferuar mbi 60 milionë fuçi në mes të oqeanit dhe për t’i eksportuar ato në Indi, sepse është shumë më e lehtë të mos për ta bërë këtë – për të lundruar drejtpërdrejt.”

Flota në hije i ka mundësuar Rusisë të krijojë një strukturë paralele të anijeve që mund të përballojë taktikat dhe fokusin në ndryshim të sanksioneve perëndimore, me qindra cisterna me pronësi të errët, duke përdorur rrugë komplekse. Windward vlerëson se kjo flotë u rrit në 1800 anije vitin e kaluar.

Ndikimi neto i blerjeve të naftës së papërpunuar të Indisë ka qenë dobësimi i presionit që ndjen presidenti rus Vladimir Putin nga sanksionet e naftës. Të ardhurat federale të Rusisë u rritën në një rekord prej 320 miliardë dollarësh në vitin 2023 dhe pritet  të rriten edhe më  tej. Afërsisht  një e treta  e parave u shpenzuan për luftën në Ukrainë vitin e kaluar, sipas disa analistëve,  dhe një pjesë më e madhe është vendosur ende për të financuar konfliktin në vitin 2024.

Fondet në dispozicion të Kremlinit e vendosin Moskën në një pozitë më të mirë për të përballuar një luftë të gjatë sesa Kievi, i cili po përpiqet të mbajë fluksin dëshpërimisht të nevojshëm të parave perëndimore.

Sipas një analize të të dhënave publike nga ministria ruse e financave nga ekonomisti i RAND, Howard Shatz, të ardhurat dhe shpenzimet federale ruse ishin të dyja në nivelin më të lartë të të gjitha kohërave në vitin 2023. Megjithatë Moska ende nuk i ka balancuar librat, tha ai, një tregues i kostoja e madhe e luftës, por edhe goditja e të ardhurave nga nafta nga sanksionet.

“Pavarësisht rritjes së të ardhurave, deficiti i buxhetit federal ishte në nivelin e tretë më të lartë… më i madh vetëm në 2022 dhe 2020”, tha ai. “Taksa mbi prodhimin vendas dhe importet janë të larta dhe efektive, që do të thotë se ata po taksojnë popullsinë e tyre për të paguar për këtë luftë,” tha ai.

India i ka justifikuar blerjet e saj nga Rusia si një mjet për të mbajtur çmimet globale më të ulëta pasi nuk po konkurron me vendet perëndimore për naftën e Lindjes së Mesme. Ministri i Naftës dhe Gazit Natyror i Indisë, Hardeep Singh Puri, i tha CNBC javën e kaluar: “Nëse fillojmë të blejmë më shumë naftë nga Lindja e Mesme, çmimi i naftës nuk do të jetë 75 ose 76 dollarë. Do të jetë 150 dollarë.”

Roli kompleks i Indisë në tregtinë globale të naftës reflektohet edhe në fatin e produkteve të naftës në të cilat është shndërruar nafta e papërpunuar ruse. Një pjesë e naftës së papërpunuar rafinohet në produkte nafte në rafineritë në bregun perëndimor të Indisë dhe më pas eksportohet në SHBA dhe vende të tjera të nënshkruara për sanksione ndaj naftës ruse. Produktet e rafinuara jashtë Rusisë nuk mbulohen nga sanksionet, një mosveprim që kritikët e quajnë një “zbrazëtirë të rafinerisë”.

Analiza nga CREA vlerësoi se SHBA ishte blerësi më i madh i produkteve të rafinuara nga India të prodhuara nga nafta ruse vitin e kaluar, me vlerë 1.3 miliardë dollarë midis fillimit të dhjetorit 2022, kur u prezantua kufiri i çmimeve, dhe fundit të 2023. Vlerësimet e organizatës bazohen mbi të dhënat e disponueshme publike të transportit dhe energjisë.

Vlera e këtyre eksporteve të produkteve të naftës rritet ndjeshëm pasi të përfshihen aleatët e SHBA-së që po zbatojnë gjithashtu sanksione kundër Rusisë. CREA vlerësoi se 9.1 miliardë dollarë produkte nafte të prodhuara nga nafta ruse u importuan nga këto vende në vitin 2023, një rritje prej 44% nga një vit më parë.

Moska ka gjetur mjete për të pasuruar veten edhe nga ky proces rafinimi dhe eksporti. Një nga rafineritë dhe portet indiane që pranon naftën ruse është në Vadinar dhe drejtohet nga një kompani e quajtur Nayara Energy, e cila është 49.1% në pronësi të gjigantit shtetëror rus të naftës Rosneft. CREA vlerësoi se SHBA importoi produkte nafte me vlerë 63 milionë dollarë të rafinuara në Vadinar në vitin 2023, dhe se rreth gjysma e naftës së papërpunuar të përdorur në uzinë ishte ruse. Të gjitha këto janë tërësisht mbi tabelë.

Por raporti i organizatës shtoi se eksportet nga Vadinar “çojnë në të ardhura të konsiderueshme tatimore për Kremlinin në formën e taksimit të naftës bruto ruse të eksportuar” dhe gjithashtu nëpërmjet fitimeve të realizuara nga Rosneft nga rafinimi dhe rishitja te kundërshtarët perëndimorë të Moskës.

Megjithatë, analistët thonë se fitimet që mund të bëhen edhe nga evazioni më i vogël i sanksioneve kundër Rusisë janë të mëdha, për shkak të shumave të konsiderueshme të përfshira në tregtimin e ngarkesës së një cisterne të vetme nafte. “Në të vërtetë ju po flisni për diçka që është jashtëzakonisht fitimprurëse,” tha Daniel në Windward. “Tundimi për ta bërë këtë… është absolutisht i madh për tregtarët.

Ata mund të fitonin vetëm 10 deri në 40 milionë dollarë brenda katër apo pesë muajve. Nuk jam i sigurt se ka ndonjë mundësi tjetër në botë për ta bërë këtë.”

Për t’u bërë pjesë e grupit “Balkanweb” mjafton të klikoni: Join Group dhe kërkesa do t’ju aprovohet menjëherë.
Grupi Balkanweb

Burimi informacionit @BalkanWeb: Lexo me shume ne : Bota Sot News botasot.co

dsaadmin

Learn More →